کارمند شعبه بانکی در سبزوار که با ایجاد رمز دوم، چندین بار به حساب یکی از مشتریان این بانک دستبرد زده بود، شناسایی و دستگیر شد.

دستبرد یک میلیاردی کارمند بانک به حساب مشتری

قدس آنلاین - فرمانده انتظامی سبزوار با اعلام این خبر گفت: تحقیقات برای شناسایی این متهم به دنبال اعلام شکایت مالباخته که مدعی بود حدود یک میلیارد ریال از حساب بانکی‌اش برداشت اینترنتی غیرمجاز صورت گرفته است، آغاز شد.

سرهنگ سیدمحمد هاشمی افزود: کارشناسان پلیس فتای سبزوار در جریان رسیدگی به این پرونده با بررسی پرینت حساب شاکی که از دلالان بازار دام این شهر بود، متوجه شدند، تراکنش‌های صورت گرفته در قالب برداشت‌های اینترنتی بوده و وجوه برداشتی به حساب چند نفر واریز شده است.

وی تصریح کرد: این کارشناسان در ادامه با استفاده از مهندسی اجتماعی و تحقیق پیرامون افرادی که وجوه به حساب آنها واریز شده بود، سرانجام عامل اصلی برداشت‌های سریالی غیرمجاز را که کارمند همان شعبه بانکی بود که شاکی در آن افتتاح حساب کرده بود، شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی سبزوار خاطرنشان کرد: این متهم در بازجویی‌های اولیه منکر جرمی بود اما در ادامه تحقیقات و در مواجهه با مستندات دیجیتالی کشف شده، به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و اظهار داشت: با توجه به شناختی که از شاکی و گردش مالی بالای حسابش داشته وسوسه شده و با ایجاد رمز دوم، روزانه مبالغی را از حساب او برداشت و به حساب خود و اقوامش واریز می‌کرده است.

سرهنگ هاشمی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از شهروندان خواست ضمن تغییر دوره‌ای رمز بانکی، سیستم پیام کوتاه مربوط به تراکنش‌های بانکی خود را فعال کرده و در صورتی که از حساب شما سرقت انجام شد، سریعاً حساب را مسدود و به پلیس فتا مراجعه کنید.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.